INFO TERKINI

Perjalanan... Abadi pada kehidupan... mencari pada pengalaman.. berlagu pada keresahan.. suka dan duka menjadi leraian.. Perjalanan.. arah dituju.. tiada disitu.. berlari-lari melangkah sembilu.. pedih terasa menusuk kalbu.. Perjalanan.. bahagia dicari.. mengabadi diri.. sujud dan tasbih menghitung hari.. agar doa sentiasa dimakbuli.. pada kepasrahan.. pada kerinduan.. agar hati sentiasa aman.. menghadap pada Tuhan.. temui sebuah kedamaian.. dalam menghitung sebuah perjalanan... takdir dan ketentuan.. iradat dan ketetapan.. nawaiiitu dan penghayatan.. agar menjadi seorang insan.. .

Selasa, 1 November 2011

CAKNA RAKYAT

Polis Bersama Pelanggan..

Sesi berdailog antara pihak polis dan pelanggan diadakan sempena Majlis Hari Polis bersama Pelanggan yang dilakukan di Perkarangan Balai Polis Batu Rakit.

BATU RAKIT (8/12/2011) - Bertempat diperkarangan Balai Polis Batu Rakit,satu Majlis Hari Polis Bersama Pelanggan telah diadakan bagi merapatkan lagi hubungan masyarakat bersama dengan pihak polis.Majlis yang bermula pada jam 9.00 pagi ini turut dihadiri oleh Penghulu Mukim Batu Rakit/Bukit Chempaka Encik Khairul Anuar Hasyim dan juga Pegawai Khas Pusat Khidmat Dun Batu Rakit Haji Kamaruddin Mohd.

Barisan anggota polis dari pelbagai jabatan dan Penghulu Mukim Batu Rakit/Bukit Chempaka (dua dari kanan)

Menurut Sarjan Mohd Abu Bakar Raja Sulaiman selaku Pemangku Ketua Balai Polis Batu Rakit,matlamat utama program Hari Polis Bersama Pelanggan ini diadakan adalah untuk menyalurkan maklumat kepada masyarakat dengan lebih telus dan tepat.Berdailog dengan masyarakat untuk bersama-sama memerangi jenayah dan juga mencari permasaalahan yang berlaku didalam masyarakat.

Sebahagian para Pengerusi JKKK yang hadir pada Majlis Hari Polis bersama Pelanggan.

Dalam majlis ini juga pihak polis juga telah berjaya mengadakan sesi dailog dengan para pelanggan yang hadir bagi mengenal pasti setiap masaalah yang berlaku dan juga mencari punca pada masaalah tersebut.Para pelanggan yang hadir juga turut dimaklumkan betapa gejala mengenai dadah dikalangan masyarakat melayu terus mencatat angka yang paling tinggi. Hampir 99 peratus penagih dadah didalam Malaysia adalah dikalangan orang melayu.Pada majlis ini juga pihak polis turut mengharapkan kerjasama yang sebaik-baiknya daripada masyarakat untuk bersama-sama membasmi jenayah dan juga pelbagai masaalah sosial yang berlaku kini.



Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan